Priviţi adânc în propria voastră fiinţă şi apoi veţi înţelege totul mai bine."Albert Einstein

"Priviţi adânc în propria voastră fiinţă şi apoi veţi înţelege totul mai bine." , Albert Einstein

Săptămâna „ Școala altefel ”-2016


 

Programul   activităţilor  educative, extracurriculare si extraşcolare
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Şcoala altfel .   

 Să ştii mai multe, să fii mai bun


 


 
 

18-22 aprilie 2016

 

Unitatea de învăţământ: GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL BORDEŞTII DE JOS

Nr.crt.
Activitate
Domeniul
Profesor
Participanți
Clasa/liste anexate
Data
Interval orar
Număr participanți
1
001
Cantec  joc  si  voie  buna
(activitate recreativa)
-consiliere şi orientare.
Educatoare Rotaru Anicuta
Prescolarii
Luni
18. apr.
4h
8-12
20
2
002
Hai la  drum.  mici
pietoni !(activitate de educatie  rutiera)
-abilităţi de viaţă;
 
Educatoare Rotaru Anicuta
Prescolarii
Marti,
19.apr.
4h
8-12
20
3
003
Natura curata, viata  sanatoasa
(activitate de educatie ecologica)
-educaţie ecologică şi protecţie a mediului;
Educatoare Rotaru Anicuta
Prescolarii
Miercuri,
20. apr.
4h
8-12
20
4
004
Alimentatie sanatoasa (activitate de educatie pentru  sanatate)
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
Educatoare Rotaru Anicuta
Prescolarii, parintii, medic Toma  Teodor
Joi,
21. apr.
4h
8-12
20
5
005
Lasati copiii  sa  vina  la  mine
(activitate de  educatie  religioasa)
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
Educatoare
Rotaru Anicuta
Prescolarii ,preotul Muscalu Cristian
Vineri,
22. apr.
4h
8-12
20

 

 

 

Unitatea de învăţământ: ŞCOALA PRIMARĂ BORDEŞTII DE JOS

Nr.crt.
Activitate
Domeniul
Profesor
Participanți
Clasa/liste anexate
Data
Interval orar
Număr participanți
1
006
Concursuri sportive
„Sanatatea,bunul nostru cel mai de pret”.
- sportiv;
 
Prof. Înv. primar Chioveanu Camelia  
Înv. Bobeica Rodica  
Cadre didactice, elevi, profesor sport
Luni,
18 apr.
4h
8-12
33
2
007
Întâlnire cu cadrele medicale
„Minte sănătoasa intr-un corp sănătos”
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
Înv.Bobeică Rodica
 Prof.înv.primar
Chioveanu Camelia
Cadre didactice, elevi, medic Toma Teodor
Marti,
19 apr.
4 h
8-12
33
3
008
Sărbătoarea Învierii Domnului
-bucuria sfântă a tuturor creștinilor
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
Prof. Înv. primar Chioveanu Camelia  
Înv. Bobeica Rodica  
Cadre didactice,
elevi, preotul  Cristian Muscalu
Miercuri
20 apr.
4 h
8-12
33
4
009
Vine,vine,primăvara!-carnaval
- cultural, artistic;
Prof. Înv. primar Chioveanu Camelia  
Înv. Bobeica Rodica  
Cadre didactice, elevi, parinti
Joi
21 apr.
4h
8-12
33
5
010
Să cunoaștem  satul in care trăim!
- abilităţi de viaţă;
 
Prof. Înv. primar Chioveanu Camelia  
Înv. Bobeica Rodica  
Cadre didactice, elevi
Vineri
22 apr.
4h
8-12
33

 

 

 

 

 

 

 

Unitatea de învăţământ: GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL BORDEŞTI

Nr.crt.
Activitate
Domeniul
Profesor
Participanți
Clasa/liste anexate
Data
Interval orar
Număr participanți
1
006
”Circuland corect ne protejam viata “ partener Politia
“ Vizita la Biserica Adormirea Maicii Domnului”- invatam sa fim mai buni
- abilităţi de viaţă;
 
Educ. Gavrila Luminita 
Prescolarii, ed. Gavrila Luminita, agentul de circulatie , preot Burducea Dan
 
Luni,
18 apr.
4h
8-12
28
2
007
”In asteptarea iepurasului
”Suntem talentati si creativi
 
- cultural, artistic;
Educ. Gavrila Luminita 
Prescolarii, ed. Gavrila Luminita
Marti,
19 apr.
4 h
8-12
28
3
008
,,Fara suflet nu exista ecologie”
 
- educaţie ecologică
Educ. Gavrila Luminita 
Prescolarii, ed. Gavrila Luminita
Miercuri,
20 apr.
4h
8-12
28
4
009
„Daruri mici din suflet mare” -vizita la domiciliul copiilor ce provin din familii defavorizate,  activitate de voluntariat
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
Educ. Gavrila Luminita 
Prescolarii, ed. Gavrila Luminita parintii.
Joi,
21 apr.
4h
8-12
28
5
010
“Sport si sanatate”
 
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
Educ. Gavrila Luminita 
Prescolarii, ed. Gavrila Luminita parintii
Vineri,
22 apr.
4h
8-12
28

 

 

 

 

 

 

 

Unitatea de învăţământ: ŞCOALA GIMNAZIALĂ BORDEŞTI

Nr.crt.
Activitate
Domeniul
Profesor
Participanți
Clasa/liste anexate
Data
Interval orar
Număr participanți
1
016
In lumea poveștilor
(Activitate cultural- artistică)
 
 
 
Sănătatea-cel mai de preț lucru
Educație pentru sănătate
-cultural-artistic
 
 
 
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
Prof. Burducea D., Chiriac M.,
 Panaite L., Selaru Aurel
Elevii claselor pregatitoare si I-IV, cadrele didactice
Luni
18 apr.
2h
8-10
 
 
 
2h
10-12
53
2
017
  ne  cunoaștem județul! ( vizită  tematică)
- abilităţi de viaţă;
Prof. Șelaru Aurel
Elevii claselor VII-VIII, cadrele didactice
Luni
18 apr.
4h
8-12
10
3
018
Sa cunostem noi softwear-uri.
(activitate tehnică)
-tehnic
Prof. Vioreanu Marius
Elevii claselor V- VIII
Luni
18 apr.
5h
8-13
14
4
019
Sanatatea este bunul cel mai de pret
(De educație pentru sănătate si stil de viața sănătos.)
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
Prof.
Lalu Vasilica,
 
Elevii claselor V- VII
Luni
18 apr.
4h
8-12
10
5
020
Săptămâna redescoperirii valorilor  naționale (activitate de  instruire educativă)
-cultural
Prof. Marinesu L.
 
 
Elevii claselor V- VIII
Luni,
18 apr.
4h
8-12
16
6
021
Cine a fost Shakespeare? (concurs tematic)
-cultural
Prof. Rotaru A.
Elevii clasei a V-a
Luni
18 apr.
2h
9-11
15
7
022
Watching a movie – watching a play
(activitate educativă pentru dezvoltarea culturii generale)
 
SPELLING CONTEST(Activitate educativă pentru dezvoltarea vocabularului limbii engleze;)
 
Jocuri educative: Cross words (Activitate educativă pentru dezvoltarea gândirii logice)
 „English learning can be fun!” (Activitate artistică)
 
 
Drepturile omului în texte şi imagini (Activitate pentru cetăţenie democratică)
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
-cultural-artistic
 
 
Prof. Bercaru L.
Elevii claselor
V-VIII, cadrele didactice
Luni
18 apr.
 
 
 
 
 
 
1h
8-9,
 
 
1h,
9-10
 
 
 
1h
10-11
 
 
1h
11-12
 
 
1h
13-14
15
8
023
Clasa mea e mai frumoasă
(Activitate practică)
 
 
 
 
Tradiții și obiceiuri la români
(Activitate cultural-artistica)
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
 
 
-cultural
Prof. Burducea D., Chiriac M.,
 Panaite L. ,
Selaru A,
Tanase Adrian
Elevii claselor pregatitoare si I-IV, cadrele didactice
Marti,
19 apr.
2h
8-10
 
 
 
 
2h
10-12
53
9
024
Siguranța pe internet
 (activitate de educație pentru un stil de viață sănătos )
- educație pentru un stil de viață sănătos
Prof.
Vioreanu M.;
Bercaru I.
 
Elevii claslor V -VIII
Marti,
19 apr.
5h
8-13
18
10
025
Scoala verde
(De educatie ecologica si protectie a mediului.)
- educaţie ecologică
 Prof.Lalu Vasilica
Elevii claslor V -VIII
Marti,
19 apr.
2h
8-10
 
15
11
026
Pagini de cultură
(vizită tematică)
 
-cultural
Prof. Ionita Marcela, Marinescu Lacramioara
Elevii claselor VI-VIII
Marti,
19 apr.
4h
8-12
32
12
027
Bunele maniere
(Educatie estetică)
 
 
 
 
 
Micul pieton
(Educatie rutieră)
-educație estetică
 
 
 
-educație rutieră
Prof. Burducea D., Chiriac M.,
 Panaite L. ,
Andres Claudiu-politist
 
Elevii claselor pregatitoare si I-IV, cadrele didactice, postul de politie
 
Miercuri,
20 apr.
2h
8-10
 
 
 
 
 
2h
10-12
53
13
028
Creștem în  același  timp  cu pomii (activitate de educatie ecologica)
-educație  ecologică
Prof.
Marinescu L.,
Rotaru A.
 
Elevii claselor V-VIII
Miercuri,
20 apr.
5h
8-13
32
14
029
Sa cunoastem istoria matematicii (Activitate  educativa de dezvoltare a culturii matematice)
-cultural
Prof Vioreanu Marius
Elevii claselor V-VIII
Miercuri
20 apr.
5h
8-13
18
15
030
O calatorie in imparatia chimiei
(Concurs intre clase.)
 
 
Quillingul-frumuseti pascale
-cultural
 
 
-educație estetică
Prof. Lalu Vasilica
Elevii claselor V-VIII
Miercuri,
20 apr.
2h
8-10
 
 
2h
10-12
15
16
031
 Dăruind devii mai bun!( Educaţie moral-civică, Activităţi de voluntariat)
 
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
 
Prof. Burducea D., Chiriac M., Panaite L.,
Tanase  Adrian,
Rotaru A,
Selaru Aurel,
Rosca Rodica
Elevii claselor pregatitoare si I-IV, cadrele didactice, asistentul social din comuna
Joi,
21 apr.
4h
8-12
53
17
032
Sport si sanatate (activitate sportiva)
- educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos;
 
Prof. Selaru A.;
Vioreanu M.
Marinescu L.,
Rotaru A,
Bercaru I.
Elevii claselor V-VIII
Joi,
21 apr
6h
8-14
32
18
033
Sa ne traim copilaria
(proiect)
-experimente
Prof. Lalu Vasilica
Elevii claselor VI-VIII
Joi,
21 apr.
4h
8-12
15
19
034
Sarbatorile Pascale (activitate de educatie religioasa)
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
Tanase  Adrian
Elevii calselor
V-VIII
Joi,
21 apr.
4h
8-12
18
20
035
Aer,soare si mișcare (Educaţie fizică și sport)
 
 
 
 
Datini si obiceiuri
Pascale
Activitate culturală-tradiţii
şi obiceiuri la români  
Activitate de educaţie
plastică şi artistică
Ateliere de lucru
-educație pentru sănătate
 
 
- educaţie
plastică şi artistică
 
 
 
 
Prof. Burducea D., Chiriac M.,
 Panaite L,
Rotaru A.
Elevii claselor pregatitoare si I-IV
 
Vineri,
22 apr.
2h
8-10
 
 
 
 
2h
10-12
53
21
034
Natura si
frumusetile ei
(Excursie tematica in imprejurimile comunei Bordesti)
- cetăţenie democratică şi responsabilitate socială;
Prof. Ionita Marcela,
Rotaru Alexandru
Elevii claselor V-VIII
Vineri,
22 apr.
4h
8-12
30
22
038
Picturi celebre
(Activitate culturala)
-cultural
Prof Vioreanu Marius
Elevii clasei a VI-a si cadrele didactice
Vineri,
22 apr.
1h
8-9
10
23
039
Literatura  versus teatrul versus cinematografia (activitate culturala)
-cultural
Prof.
Marinescu L.
Rotaru A.
Elevii claselor V-VI
Vineri,
22 apr.
6h
8-14
10
24
037
Workshop de muzică britanică (Activitate educativă de dezvoltare a culturii muzicale)
 
Teasure hunt- vînåtoarea de comori; (Activitate de îmbunătăţire a vocabularului prin joc;)
 
Say what it is / who it is –recunoaşte celebritatea / personajul
-se prezintă imagini / secvenţe ce ilustrează diverse personalităţi / instituţii celebre
(Concurs)
 
La plimbare prin europa”
(Activităţi culturale;
Activităţi de  educaţie pentru cetăţenie democratică;  
Activităţi pentru promovarea valorilor umanitare)
-dezvoltarea culturii muzicale
 
-cultural
 
 
-cultural
 
 
 
 
 
-  educaţie pentru cetăţenie democratică;  
 
Prof.
Bercaru L, 
Elevii claselor V-VIII
Vineri
22 apr.
1h
8-9
 
 
1h
9-10
 
 
1h
10-12
 
 
 
 
 
1h
13-14
15

 

 

 

Scoala Gimnaziala Bordesti

Jud . Vrancea

 

Nr. de înregistrare 600/20.05.2016

               

RAPORT FINAL

PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL”

 

1.       Denumirea unităţii de învăţământ:  Scoala  Gimnaziala Bordesti

 

2.       Numărul de activităţi derulate:  37 activitati

 

3.       Tipul de activităţi derulate: culturale, de educație rutieră, de educație pentru sanatate si voluntariat, sportive,  de educație ecologică, culturale, tehnice, turistice,aplicative.

 

4.       Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.): 16 cadre didactice și 201 elevi și preșcolari

 

5.       Parteneri implicaţi (numele instituţiiilor): Parohiile Bordești și Bordești de Jos, Dispensarul medical din comună, Postul de Poliție din comună, Primăria comunei Bordești

 

6.       Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ):Salina Tg. Ocna, Stațiunea Slănic Moldova, zona turistică Jitia-Bisoca, terenurile sportive ale școlilor

 

7.       Obiectivele urmărite:

a.       Formarea  deprinderilor de educatie  rutiera

b.      Formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor  deprinderi  de  ingrijire  si  ocrotire a mediului

c.       Insuşirea unor reguli de menţinere a sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirii;

învăţarea unor tehnici de acordare a primului ajutor.

d.      Desfășurarea unor activități ce privesc cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor comunei Bordești, semnificația religioasă a sărbătorii Paștelui;

e.      Cunoașterea  unor  peisaje de  natură  din  îmrejurimile  comunei  sau  din  județ

f.        Prezentarea unor aplicatii utilizate des pentru comunicare pe telefon sau calculator

g.       Participarea la activitati de petrecere a timpului in aer liber ’departe de televizor’ calculator;

h.      Cunostera unor personalitati ale culturii romanesti si a activitatii acestora

i.        Consolidarea unor cunoştinţe semnificative însuşite în lecţiile de limba și literatura română, geografie si istorie ;Vizitarea unor obiective de interes cultural;

j.        Imbogatirea cunostintelor referitoare la poluarea mediului inconjurator; formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor deprinderi de ocrotire a mediului

k.       Participarea elevilor la diferite concursuri sportive organizate in cadrul scolii

l.        Promovarea ideii de competitie si perfor manta in studiul chimiei;Stimularea creativitatii elevilor.

m.    Dezvoltarea simtului de orientare in spatiu;

n.      Imbogatirea cunostintelor din literatura romana si universala; Dezvoltarea aptitudinilor artistice ,dezvoltarea spiritului de lucru in echipa.

o.      Constientizarea necesitatii utilizarii corecte a informatiilor de pe internet si a datelor personale furnizate la inregistrarea pe diferite site-uri

p.      Imbogatirea cunostintelor de cultura generala prin studierea unor personalitati ale culturii matematice si contributiile acestora la dezvoltarea matematicii

 

 

 

 

 

 

 

 

8.       Modalităţi de evaluare a activităţilor:

a.       chestionare

b.      răspunsuri la întrebări directe

c.       realizarea unor machete

d.      realizarea unor desene

e.      concursuri  între elevi

f.        premii, diplome

g.       fise de apreciere

h.      utilizarea  materialelor  efectuate în cadrul activiţilor   ( desene, colaje, fotografii, portofolii etc.);

 

9.       Rezultate înregistrate:

a.       Elevii au participat cu plăcere la  activitățile propuse

b.      Au fost vizitate anumite obiective turistice

c.        instituţii sau agenţi economici interesaţi în activităţi cu specific educaţional şi cuprinderea acestor colaboratori efectivi sau potenţiali în materialele informative ale proiectului;

d.      punct de documentare al şcolii de orientare şcolară şi profesională şi de bune practici educaţionale în domeniul extracurricular, cu materiale informative complete şi diverse despre proiect şi activităţile sale;

e.      dosar tematic;

f.        produse realizate de elevi;

g.       prezentări PPT,  eseuri;

h.      expoziție foto / desene;

i.        jurnal de excursie;

 

10.   ANALIZA SWOT:

 

a.       Puncte tari:

                                                              i.      observarea elevilor în alte contexte educaționale;

                                                            ii.      buna colaborare şi realizare de parteneriate educaţionale;

                                                          iii.      munca în echipă;

                                                           iv.      cadre didactice bine pregătite din punct de vedere ştiinţific, majoritatea cu experienţă profesionale.

                                                             v.      experienţa manageria a cadrelor didactice care lucrea cu diferite categorii de elevi;

                                                           vi.      implicarea în activităţi a elevilor şi a cadrelor didactice în atingerea obiectivelor;

                                                         vii.      rigurozitatea programului întocmit;

                                                       viii.      implicarea în activităţi şi a altor instituţii furnizoare de educaţie;

                                                           ix.      crearea unui climat educațional deschis și stimulativ prin relațiile interpersonale: învățător - învățător, elev-elev, coleg-coleg;

                                                             x.      lectii aplicative (implicarea directă a elevilor în diverse activităţi)

 

b.      Puncte slabe:

                                                              i.      timp insuficient pentru a se realiza astfel de activităţi;

                                                            ii.      reticenţa faţă de nou şi schimbare a unor părinţi;

                                                          iii.      fonduri insuficiente pentru realizarea activităţilor şi pentru a răsplăti rezultatele obţinute de elevi;

                                                           iv.      neimplicarea  părinţilor suficient în activităţi.

                                                             v.      distanța fața de  reședința de județ și  fața de  unele   obiective  ce  pot  fi  vizitate

                                                           vi.      necesitatea  unor  fonduri  pentru  realizarea  unor  activități  cu caracter  educativ

                                                         vii.      situația  financiară  a  familiilor  unor  elevi

 

 

 

c.       Oportunităţi:

                                                              i.      dorinţa cadrelor didactice pentru schimburi de experienţă şi pentru acţiuni organizate în parteneriat;

                                                            ii.      amploarea efectelor activităţilor cultural artistice şi sportive;

                                                          iii.      creşterea calităţii parteneriatului, a iniţiativei private şi a sprijinului comunitar pentru dezvoltarea şi susţinerea actului educaţional.

                                                           iv.      cunoașterea  elevilor  înafara  orelor  de  curs

                                                             v.      interacțiunea  elev-profesor  în  timpul  unul  activități  educative

 

d.      Ameninţări:

                                                              i.      insuficientă conştientizare a părinţilor elevilor/ şcolarilor privind rolul lor de principal partener educaţional al şcolii;

                                                            ii.      criza de timp a părinţilor, urmată de scăderea interesului faţă de şcoală, conservatorismul;

                                                          iii.      multitudinea ofertelor de activităţi duce la suprasolicitare;

                                                           iv.      vremea rea care a împiedicat desfăşurarea activităţilor în aer liber;

                                                             v.      insuficientă conştientizare a părinţilor copiilor/elevilor privind rolul lor de principal partener educaţional al şcolii;

                                                           vi.      instabilitatea economică duce la discriminarea unor elevi care n-au resurse materiale pentru a  participa la vizitarea muzeelor, expozițiilor, excursiilor.

 

11.   Recomandări, sugestii:

a.       perioada de desfășurare a acestor activități ar fi mai bună în luna mai-iunie, când timpul e favorabil;

b.      acordarea de fonduri  pentru derularea activităţilor;

c.       gratuitate pentru elevi pe mijloacele de transport din  toată țara  în această săptămână .

d.       

12.   Anexe:

a.       1 CD fotografii

b.      Copii ale parteneriatelor instituţionale

c.       Modele de bună practică etc.

 

 

 

                                                   Director,                                                       Coordonator de proiecte şi programe educative,

                                Prof  Burducea  Daniela                                                 Prof   Vioreanu  Marin  Marius